فواید روغن مار برای مو

روغن مار یکی از انواع روغن‌ها و محصولات موضعی برای پوست و مو است که از زمان‌های بسیار قدیم شناخته شده و مورد استفاده قرار می‌گرفته است. برای اولین بار در طب چینی از آن استفاده شد و ابتدا برای درمان آرتروز و مشکلات مختلف پوستی به کارگران راه‌ آهن فروخته می‌شد و نتایج حاکی از آن بود که خواص معجزه آسای روغن مار برای بدن فوق‌العاده بود.

از آنجا که بهترین روغن مار حاوی مواد معدنی زیاد، ویتامین‌های مهم و مفید است، به عنوان داروی جایگزین برای درمان درد و التهاب مفاصل از آن استفاده می‌شود. حتی بسیاری بر این باورند که در گذشته چینی‌ها از آن برای درمان طاسی سر مردان استفاده می‌کردند.

اعتقاد بر این است که روغن مار در اواسط قرن نوزدهم به آمریکای شمالی ارسال شد و در دهه ۱۹۸۰ مورد مطالعه قرار گرفت. آن‌ها متوجه شدند که چربی‌های آن از مار گرفته شده است. به همین دلیل شامل اسیدهای چرب امگا ۳ است که امروزه برای کاهش التهاب، کاهش فشار خون و موارد بسیار زیاد دیگری موثر واقع می‌شود.

تاثیر روغن مار برای مو

مو یکی از علائم زیبایی در همه افراد به ویژه بانوان است. گاهی اوقات ممکن است ریزش آن و یا بیماری‌های پوستی سر، زیبایی و نشاط آن را از بین ببرد و گاهی موخوره و یا شکننده بودن موها باعث مشکلات دیگری مانند خارش و عفونت می‌شود. این ممکن است به دلیل کم‌ آبی و کمبود مواد مغذی صورت بگیرد، اما روغن مار یکی از بهترین روش‌هایی است که برای محافظت از مو می‌توانید از آن استفاده کنید، زیرا به صورت طبیعی تولید می‌شوند و ترکیب آن‌ها با روغن‌های دیگر مانند روغن نارگیل و یا روغن کرچک بسیار مفید است.

فواید روغن مار برای مو

مواد غذایی موجود در این ماده برای جلوگیری از ریزش مو تاثیر دارد و از موی شما در برابر عفونت‌ها، قارچ، باکتری، انگل و شپش محافظت می‌کند. مصرف دوره‌ای روغن مار استحکام و ضخامت لازم را به مو می‌بخشد و باعث درخشش و طراوت موهای شما می‌شود. روغن مار فولیکول‌های مو را تغذیه کرده و به جلوگیری از طاسی سر کمک می‌کند.

با مصرف این ماده برای موهای خود می‌توانید آن‌ها را از خشک شدن در امان نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که دچار موخوره و یا شکنندگی نمی‌شوند. در نهایت مصرف آن باعث جلوگیری از ریزش و افزایش تراکم موهای شما می‌شود. تقویت مو با روغن مار را حتما امتحان کنید.

روغن مار

نحوه استفاده از روغن مار

بهتر است موها را با آب ولرم بشویید تا گرد و غبار و چربی‌های انباشته شده در آن پاک شود. پس از آن تا حد امکان برای خشک کردن موها از سشوار استفاده نکنید و اجازه دهید در هوای آزاد و یا در معرض آفتاب خشک شوند. انگشتان خود را با مقدار کافی روغن مار چرب کنید و پوست سر را با استفاده از آن ماساژ دهید. این کار را به صورت دورانی انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که به تمام پوست سر شما رسیده است.

اجازه دهید که روغن حداقل ۴ ساعت بر روی موی شما باقی بماند تا مو بتواند به طور کامل از آن تغذیه کند. پس از آن مجدداً موهای خود را با آب ولرم بشویید. بهتر است حداقل دو بار در هفته این روند را تکرار کنید.

ترکیب روغن مار با روغن‌های دیگر

مخلوط کردن مقدار کافی از روغن ارزشمند مار با دیگر روغن‌ها، مانند روغن کنجد، آلوئه ورا، زیتون و نارگیل می‌تواند به افزایش رشد مو و تراکم آن‌ها کمک کند. کافی ست که تمام پوست سر را با استفاده از آن ماساژ دهید تا پس از مدتی نتیجه مطلوب حاصل شود.

سایر مزایای روغن مار برای بدن

خواص روغن مار بسیار زیاد است، این ماده تسکین دهنده دردهای بدن است، زیرا شامل درصد بالایی از اسیدهای چرب است که مهم‌ترین آن‌ها امگا ۳ است پ و می‌تواند عفونت‌های شما را درمان کند. به خصوص برای آرتریت روماتوئید بسیار موثر می‌باشد و در گذشته مصرف بسیار زیادی در طب سنتی چین داشته است.

حفظ سلامت و افزایش سیستم گردش خون که شامل قلب و عروق خونی است با کمک روغن مار و ماساژ بدن به کمک آن امکان پذیر است، زیرا اسیدهای چرب موجود در این روغن باعث انعطاف پذیری بدن و کاهش‌تری گلیسیرید‌های مضر می‌شود که این امر مانع از حمله قلبی و سکته مغزی خواهد شد.

روغن مار باعث کاهش فشار خون بالا و مزمن و درمان ضربان قلب نامنظم می‌شود. مصرف آن باعث بهبود خلق و خوی افراد به ویژه خانم‌ها در دوران بارداری و پس از زایمان خواهد شد، زیرا در مقابل اضطراب، افسردگی و استرس آن‌ها را محافظت می‌کند و می‌تواند باعث آرامش شما شود.

مصرف موضعی آن می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و در نتیجه مقابله با بیماری‌های مختلف که مهم‌ترین آن‌ها سرطان است تاثیر داشته باشد و به جلوگیری از آن کمک کند. به ویژه بر روده بزرگ، سینه و پروستات تاثیر می‌گذارد. به این دلیل که علاوه بر اسیدهای چرب حاوی آنتی اکسیدان و خواص ضد عفونی کننده است.

ماساژ آن می‌تواند به افزایش شیر زنان شیرده کمک کند. علاوه بر آن باعث بهبود سلامت پوست و مو می‌شود. به همین دلیل به افرادی که از بیماری‌های مختلف پوستی مانند پسوریازیس، اگزما، راش و یا آلرژی رنج می‌برند توصیه می‌شود که از روغن مار استفاده کنند.

روغن مار

آیا مصرف روغن مار عوارض جانبی به همراه دارد؟

در کنار تمام خواص و فواید روغن مار ممکن است عوارض جانبی نیز برای برخی از افراد به همراه داشته باشد. هر چند معمولاً دلیل آن استفاده نادرست و غیر اصولی یا مصرف روغن‌های بی کیفیت است. برخی از علائم شایع در اثر مصرف محصول تقلبی شامل این موارد خواهد بود:

واکنش‌های آلرژیک

برخی از افراد ممکن است حساسیت‌های شدیدی نسبت به مصرف روغن مار داشته باشند. این مسئله منجر به ناراحتی معده، حالت تهوع، استفراغ و گرفتگی می‌شود. در صورت بروز این علائم و یا هر نوع واکنش آلرژیک دیگر مانند تورم گلو یا لب‌ها، مشکل در تنفس و گرفتگی قفسه سینه بهتر است مصرف آن را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید.

التهاب پوستی

مصرف روغن مار بر روی پوست ممکن است باعث التهاب، قرمزی، خارش و یا تورم پوست شود. بنابراین بهتر است قبل از مصرف آن را بر روی ناحیه کوچکی از پوست دست خود تست کنید و در صورت وجود واکنش منفی می‌توانید از آن استفاده نمایید. در نهایت اگر این محصول را از فروشندگان قابل اعتماد و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید، می‌توانید از عدم مشکل و بروز عوارض جانبی اطمینان حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *