خواص روغن مار

سال‌هاست که خواص روغن مار مورد توجه بسیاری از مردم و همچنین طبیبان در طب سنتی قرار گرفته است. به همین دلیل است که آن‌ها در تلاش هستند تا با استفاده از بهترین روغن مار بسیاری از مشکلات و بیماری‌های مختلف را درمان کنند.
نه تنها روغن مار، بلکه سم مار دارای ویژگی‌های قابل توجه در ساخت دارو به منظور درمان بیماری‌های قلبی و عروقی است. به عنوان مثال این خاصیت سم مار است که باعث رقیق شدن خون انسان شود. هرچقدر سم قوی‌تر باشد، خواص آن بیشتر است و این موضوع درباره مارهایی که در محیط‌های گرم و خشک زندگی می‌کنند بیشتر صدق می‌کند.
به همین دلیل بسیار مهم است که به جای استفاده از روغن‌های تقلبی اطمینان حاصل نمایید که از یک فروشنده معتبر روغن مار را خریداری کرده‌اید، حتی با اینکه روغن مار می‌تواند یکی از گران‌ترین محصولات باشد. تشخیص روغن مار اصلی کار ساده‌ای نیست و به مهارت و تجربه نیاز دارد.

بررسی مزایا و معایب روغن مار

مهم‌ترین خواص روغن مار

نه تنها زنان، بلکه بسیاری از آقایان از روغن مار برای تقویت ریش و سبیل خود از این ماده استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که معمولا روغن مار با توجه به ویژگی خاص خود یعنی تقویت موها شناخته می‌شود.

در کنار خاصیت تقویت کنندگی موها، این ماده از ریزش مو جلوگیری می‌کند، باعث جلوگیری از شوره سر می‌شود و کمک می‌کند تا درخشندگی و شفافیت موهای شما بازگردد. به همین دلیل حتی اگر موهای فر و یا در هم پیچیده‌ای دارید، می‌توانید پس از استحمام از این محصول استفاده کنید و با نرم شدن موهای خود شروع به شانه کردن آن‌ها نمایید.

تقویت موی سر با روغن مار اصل

بررسی خواص و مزایای روغن مار سبب شده است افراد زیادی مصرف کننده‌ی این محصولات باشند. همانطور که گفتیم روغن مار باعث تقویت فولیکول مو و پرپشت کردن آن می‌شود. اگر قبل از استحمام موهای خود را روغن تراپی کنید، باعث تحریک پیاز مو می‌شوید و همچنین این کار کمک می‌کند تا چربی مورد نیاز بر روی موها باقی بماند تا باعث آبرسانی به ریشه و ساقه مو شده و از موخوره، شکنندگی و آسیب زیاد به مو جلوگیری می‌کند.

با تکرار این روند به مدت چند هفته تاثیرات آن را بر روی موهای خود مشاهده خواهید کرد.

تاثیر روغن مار بر روی ریش و سبیل آقایان

همانطور که موی سر برای زنان و مردان مسئله مهمی است. ریش و سبیل آقایان نیز برای آن‌ها اهمیت دارد. از این رو بسیاری از آن‌ها به دنبال محصولی هستند که به کمک آن ریش و سبیل خود را تقویت کنند. استفاده از روغن مار اصل می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا به هدف خود برسند. برای این کار بسیار مهم است که صورت خود را مرتب اصلاح کنید و از این روغن برای ماساژ صورت در ناحیه رشد ریش و سبیل استفاده کنید. پس از چند ساعت با آب گرم و شوینده مناسب صورت، آن را بشویید.
از آنجایی که روغن مار حاوی ویتامین E و B5 است می‌تواند در رشد موهای شما موثر عمل کند. بهتر است هفته‌ای یکبار و به مدت چند هفته این کار را تکرار کنید تا به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنید.

بررسی مزایا و معایب روغن مار

تشخیص روغن مار اصل از تقلبی

بهتر است بدانید که شما به عنوان خریدار نمی‌توانید به طور قطعی تشخیص دهید که محصول مورد نظر اصل است و یا تقلبی. بسیاری از افراد می‌گویند که روغن مار بوی زننده و ناخوشایندی دارد. با این حال برای اطمینان از اینکه محصول اصلی خریداری کرده‌اید، بهتر است از یک فروشنده مطمئن و معتبر آن را خریداری کنید.

آیا روغن مار عوارض دارد؟

اگر روغن تهیه شده اصل باشد، معمولا با عوارض خاصی همراه نخواهد بود. با این حال ممکن است برخی از افراد در صورت استفاده نادرست نیز دچار مشکل شوند. به همین دلیل بهتر است قبل از مصرف آن را تست کنید. زنان باردار و شیرده نیز بهتر است در مصرف آن احتیاط کنند.

طریقه استفاده از روغن مار

اگر می‌خواهید از آن برای تقویت موهای خود استفاده کنید، همانطور که گفتیم بهتر است قبل از حمام آن را به ساقه و پوست سر خود بزنید. برای نتیجه بهتر می‌توانید سر خود را به کمک یک روسری بپوشانید، پس از گذشت حدود سه ساعت موها را با یک شامپوی ملایم و آب گرم بشویید.

مشابه به استفاده از آن برای موی سر، این روغن را بر روی ابرو و مژه‌های خود بزنید. با این حال هنگام استعمال آن برای مژه‌ها بهتر است احتیاط کنید تا وارد چشم نشود، چرا که ممکن است چشم‌های شما نسبت به آن حساسیت داشته باشند.

علاوه بر تقویت مو، مژه، ابرو و ریش سبیل این ماده می‌تواند هنگام ماساژ بدن برای کاهش درد مفاصل و همچنین دردهای ناشی از آرتروز گردن، سیاتیک کمر، درد پا و مواردی مانند آن به کار گرفته شود و در بلند مدت می‌توانید نتایج آن را مشاهده کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *