خاصیت روغن مار

بهترین روغن مار از آن دسته از محصولاتی است که نه تنها برای سلامت مو و پوست بلکه برای تسهیل دردهای مفصلی نتایج قابل توجه و ارزنده‌ای را از خود ارائه داده است. به همین دلیل است که در حال حاضر مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است. با استفاده صحیح و اصولی از روغن مار اصل می‌توانید اطمینان داشته باشید که بدون بروز عارضه و یا واکنش غیر طبیعی می‌توانید از مزایای آن برخوردار شوید. روغن مار سنبل سلامتی است.

نکته‌ای که در ابتدا لازم است به آن توجه کنید این است که در صورتی که روغن مار را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید، می‌توانید بدون نگرانی از مزایای روغن خالص بی خطر خود بهره‌‌مند شوید. معمولاً روغن مار از چربی مار آبی چینی گرفته می‌شود. اگرچه مار بوا و مارهای دریایی نیز گونه‌های دیگری هستند که می‌توان از ماهیچه‌های آن‌ها برای به دست آوردن روغن مار استفاده کرد.

چربی به دست آمده تحت عملیات پردازش و تسویه به دست می‌آید تا مواد غیر ضروری آن جدا شده و در نتیجه بتوان از خواص اسید چرب امگا ۳ موجود در آن استفاده کرد.

سال‌ها پیش و در کشور آمریکا از اصطلاح روغن مار برای داروهایی که از نظر پزشکی اصالت نداشتند و یا برای فروش محصولاتی که تقلبی و جعلی بودند استفاده می‌شد. هر چند که معنای اصلی آن روغنی است که برای سلامت مو و پوست انسان تاثیر بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است که خرید روغن مار است مهم می‌باشد.

روغن مار

مهم‌ترین خاصیت روغن مار

افرادی که به درد مفاصل دچار هستند و یا کسانی که مشکلات قلبی و عروقی دارند، همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش استرس، تقویت مو و پوست از روغن مار استفاده می‌شود. با این حال مهم‌ترین ویژگی‌های آن شامل این موارد است:

  1. کمک به کاهش التهاب مفصلی
  2. کاهش دردهای بدن
  3. بهبود و تقویت قلب
  4. تقویت سلامت پوست
  5. تقویت موی سر
  6. کمک به سیستم ایمنی بدن
  7. تقویت عملکرد شناختی مغز
  8. کمک به روحیه و کسب آرامش

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. کمک به کاهش التهاب مفصلی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های روغن مار که آن را به یک داروی گیاهی محبوب تبدیل کرده است این است که می‌تواند برای دردهای مزمن، ورم و درد مفاصل درد عضلانی به شکل موثری عمل کند. دلیل آن وجود اسید چرب امگا ۳ در این محصول است که باعث می‌شود التهاب مفاصل کاهش یافته و درد قسمت‌های خشک بدن از بین برود.

۲. کاهش دردهای بدن

یکی دیگر از خواص روغن مار این است که می‌تواند پس از زخم و جراحت به عنوان مرهم برای مداوا و درمان به کار رود. به همین دلیل معمولاً با ماساژ دادن آن بر روی زخم و آسیب‌های دردناک می‌توانید به تسکین درد خود کمک کنید.

۳و بهبود و تقویت قلب

بهتر است بدانید که اسیدهای چرب موجود در روغن مانند امگا ۳ نه تنها مضر نیست، بلکه برای سلامتی شما بسیار مفید می‌باشد. شما با ماساژ دادن عضلات و بدن خود به کمک روغن مار می‌توانید فشار خون را کنترل کرده و در نتیجه آن را کاهش دهید و با تقویت سیستم قلبی و عروقی از حملات قلبی و سکته مغزی در امان باشید.

۴. تقویت سلامت پوست

برای محافظت و مراقبت پوست در کنار سایر روغن‌های گیاهی، روغن مار اصلی یکی از محصولات موثر و مفید است که باعث می‌شود رطوبت مورد نیاز پوست شما حذف شود و با آبرسانی آن، از خشکی بیش از حد و یا چرب شدن زیاد پوست جلوگیری می‌کند. به همین دلیل اگر پوست صورت و بدن شما دارای التهاب یا حساسیت‌های پوستی است و یا اینکه احساس می‌کنید بیش از حد خشک و پوسته پوسته است، می‌توانید روغن مار را در روتین مراقبتی پوست خود قرار دهید.

۵. تقویت موی سر

از زمان‌های گذشته بسیاری بر این باور بودند که راز سلامت و زیبایی موی زنان هندی در استفاده از روغن مار نهفته است. هر چند این مسئله به صورت علمی ثابت نشده است، با این حال ماساژ دادن پوست سر به کمک روغن مار می‌تواند باعث تقویت ریشه مو شده و از ریزش شدید جلوگیری کند. دلیل آن وجود اسیدهای چرب امگا ۳ برای حفظ رطوبت و افزایش سلامت فولیکول مو می‌باشد.

۶. کمک به سیستم ایمنی بدن

ترکیباتی که در روغن مار اصل وجود دارد به عنوان آنتی اکسیدان و ضد التهاب شناخته می‌شود. به همین دلیل استفاده موضعی می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن منجر شود. از این رو می‌توانید برای افزایش سلامتی کلی بدن خود از مزایای آن برخوردار شوید.

۷. تقویت عملکرد شناختی مغز

ایکوزاپنتانوئیک اسید موجود در روغن مار به افراد مبتلا به اختلالات توانایی شناختی و نوروژنیک کمک می‌کند تا عملکرد مغز خود را افزایش داده و از اختلالات مانند اسکیزوفرنی، آلزایمر و افسردگی در امان باشند.

۸. کمک به روحیه و کسب آرامش

مواد موجود در روغن مار اصل که خاصیت ضد التهابی دارد به افزایش آرامش فرد کمک می‌کند و در نتیجه موجب تعادل هورمون‌ها و کاهش استرس و اضطراب می‌شود. این مسئله به بهبود خلق و خوی فرد منجر می‌شود، بنابراین برای کاهش ناراحتی و عصبانیت می‌توانید مقدار کمی از روغن را بر روی شقیقه‌های خود بمالید و به آرامی شروع به ماساژ دادن آن کنید، یا اینکه مقداری از آن را بر روی ناحیه قلب خود استعمال کنید و به آرامی آن را ماساژ دهید تا حال شما بهتر شود.

آیا استفاده از روغن مار عوارض دارد؟

توصیه‌ای که وجود دارد این است که اگر به اختلالات گوارشی یا بیماری‌های آلرژی دچار هستید از روغن مار استفاده نکنید. هر چند که عوارض ناشی از آن در اثر استفاده از روغن مار تقلبی یا مصرف نادرست به وجود می‌آید.

از آنجایی که ممکن است در استفاده موضعی از روغن، پوست شما واکنش نشان داده و ملتهب شود بهتر است ابتدا با آزمایش کردن آن بر روی قسمتی از پوست مطمئن شوید که نسبت به آن واکنش نشان نمی‌دهید. برای این کار مقدار کمی از آن را بر روی ناحیه بازو و یا دست خود بمالید و پس از ماساژ دادن چند ساعت صبر کنید تا مطمئن شوید که واکنش شدیدی از جانب به پوست شما به وجود نمی‌آید. در این صورت می‌توانید با خیال راحت و بدون نگرانی بابت واکنش آلرژیک یا ناراحتی دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی از خواص روغن مار بهره مند شوید.

هر چند همانطور که به آن اشاره کردیم بهتر است روغن مار را از فروشندگان معتبر و کسانی که به آن‌ها اطمینان دارید تهیه کنید تا از اصل بودن آن مطمئن باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *