تقویت مو با روغن مار

احتمالا تا کنون این جمله به گوشتان خورده است که اگر موهای براق، پرپشت و خوش حالتی می‌خواهید، از بهترین روغن مار استفاده کنید. هر چند که این مسئله بسیار عجیب به نظر می‌رسد، اما بسیاری از افراد به آن باور دارند و شدیدا معتقدند که تقویت مو با روغن مار امکان‌پذیر است. هر چند که افراد دیگری در مقابل وجود دارند که می‌گویند این مسئله شایعه‌ای بیش نیست و اینکه روغن مار یک اکسیر سلامتی برای رشد مو است، از ریشه اشتباه است. با این وجود هستند افرادی که با استفاده از روغن‌های اورجینال و واقعی به نتایج دلخواه خود در این زمینه دست یافته‌اند و روغن مار را راز زیبایی موهای خود عنوان کرده‌اند.
به هر جهت هنوز هم افراد زیادی وجود دارند که ترجیح می‌دهند از درمان‌های طبیعی برای نرم شدن و جلا بخشیدن به موهای خود استفاده کنند تا اطمینان حاصل نمایند که موهایشان استحکام و درخشش خود را حفظ خواهد کرد. به همین دلیل روغن مار اصلی می‌تواند یک درمان طبیعی و موثر برای آن‌ها باشد. اگر شما نیز از کسانی هستید که به این موضوع باور دارید، می‌توانید درباره آن بیشتر بدانید.

چرا روغن مار برای مو مناسب است؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل آن این است که استعمال آن پوست سر را مرطوب می‌کند و باعث می‌شود این رطوبت در ریشه مو حفظ شود. علاوه بر آن بسیاری از افرادی که از طرفداران آن هستند بیان می‌کنند که دارای خاصیت محافظتی است که به عنوان مانعی میان مو و مواد شیمیایی مانند کلر یا نور خورشید عمل می‌کند و در عین حال موجب تقویت مو و رشد بیشتر آن می‌شود.
نکته جالب این است که اکثر محصولاتی که به عنوان روغن مار تبلیغ می‌شوند، حاوی آن نیستند و فقط مرطوب کننده‌هایی حاوی روغن می‌باشند. این ماده در خاورمیانه و اروپای شرقی بیش از مناطق دیگر جهان شهرت داشته است، با این حال به مرور زمان بسیاری از افراد در سراسر دنیا آوازه آن را شنیده و مایل به استفاده از آن شدند.

روغن مار

روغن مار چگونه تولید می‌شود؟

برخی بر این باورند که روغن مار در ابتدا از چربی‌های استخراج شده از مارهای آبی چین به دست آمده است. ظاهرا آن‌ها مملو از امگا۳ بوده است که به دلیل ضد التهاب بودن شرایط درمانی برای مو، پوست و حتی درد مفاصل را فراهم می‌کرده‌اند.

با این حال از آنجایی که مسئله کشتن مارها برای بسیاری از افراد نگرانی ایجاد می‌کند، بهتر است بدانید که اکثر روغن‌های مار واقعا حاوی آن نیستند. با این حال هستند کسانی که می‌توانند یک ماده واقعی و اصل را به شما بفروشند.

مزایای استفاده از روغن مار چیست؟

مزایای روغن مار بسیار زیاد است، این ماده علاوه بر محافظت موهای شما در برابر هوا، برای ریزش مو، جلوگیری از شوره سر و برای تقویت آن بسیار ایده آل است. روغن می‌تواند ضخامت موهای شما را تقویت کرده و ریشه آن را به شدت تحریک کند.
مهم‌ترین ویژگی آن این است که حاوی هیچ گونه مواد مضر و شیمیایی مانند پارابن یا فنوکسی اتانول نیست و این باعث می‌شود که به کمک یک ماده طبیعی قادر به مراقبت از موهای خود باشید. علاوه بر مبارزه با شوره سر، روغن مار موهای شما را نرم می‌کند، ریشه‌ها را فعال کرده و باعث براق و درخشندگی بیشتر آن می‌شود.

چگونه می‌توان از روغن مار استفاده کرد؟

می‌توانید به عنوان یک ماسک مو از آن استفاده کنید، برای این کار موهای خود را به آن آغشته کنید و سپس به کمک یک حوله گرم آن‌ها را بپوشانید. برای اولین بار می‌توانید پس از ۲۰ دقیقه موهای خود را با یک شامپوی معمولی بشویید. پس از چند شب استفاده، می‌توانید تاثیرات آن را بر موهای خود مشاهده کنید.

روغن مار

مواد تشکیل دهنده

لازم است به این نکته واقف باشید که روغن‌های متعددی در بازار تحت عنوان روغن مار وجود دارد. با این حال برخی از اجزای روغن مار شامل موارد زیر است:

روغن کرچک: این ماده برای تجدید و ترمیم موهای خشک شما که شامل شکنندگی، شکاف و مشکل هستند، مفید خواهد بود.

روغن کنجد: وجود این ماده به جلوگیری از مشکلاتی که نور خورشید و اشعه‌های مضر آن ایجاد می‌کند، کمک خواهد کرد.

روغن خردل: این ماده باعث رشد مجدد موها شده و از ریزش بیش از حد آن‌ها جلوگیری می‌کند.

روغن زیتون: عمیقا ریشه‌های مو را تقویت کرده و باعث تغذیه آن‌ها می‌شود.

برگ بو: می‌تواند با شوره سر و ریزش شدید مو مبارزه کرده و باعث رشد مجدد آن شود.

روغن نارد: به طور فعال به تحریک ریشه مو برای رشد آن کمک می‌کند.

سایر موادی که وجود دارد باعث می‌شود که موهای خشک و آسیب دیده مجددا با طراوت و زنده شوند و یا به صاف کردن یا نرم شدن فیبر موجود در مو کمک می‌کند. برخی از آن‌ها از خشک شدن آب و رطوبت مو جلوگیری کرده و باعث درخشش موهای آسیب دیده می‌شوند.
به طور کلی اگر متوجه پوسته پوسته شدن کف سر خود شده‌اید، می‌توانید به کمک روغن مار، قبل از حمام موهای خود را تغذیه کنید و پس از حدود بیست دقیقه به کمک یک شامپوی مناسب آن را بشویید. همیشه اجازه دهید تا روغن حداقل چند دقیقه‌ای بر روی موهای شما باقی بماند تا به طور کامل پوست سر و موها را مرطوب کند.

اگر موهای خشک و آسیب دیده‌ای دارید، می‌توانید از خواص این ماده بهره مند شوید. اگر موهای شما از گرما و یا سرمای بیش از حد پردازش شده‌اند، می‌توانید این ماده را بر روی سر خود بمالید و حداقل یک ساعت و یا در طول شبانه روز به آن اجازه دهید که بر روی سر شما باقی بماند. روغن مار یک گزینه سالم و مناسب است که ضمن حفظ رطوبت، آسیب را ترمیم کرده و از خشکی و شکنندگی مو جلوگیری می‌کند. اگرچه مطالعات علمی دقیقی در استفاده از این ماده وجود ندارد، با این حال بسیاری معتقدند که می‌تواند برای تغذیه مو و فولیکول‌های آن مناسب باشد. به این دلیل که مو و پوست سر را سالم حفظ می‌کند و تا حدودی از ریزش آن جلوگیری می‌نماید. هر چند که این ماده نمی‌تواند موهای از دست رفته شما را بازگرداند، اما می‌تواند ریزش آن را کاهش دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *