دوز روغن بنفشه

گیاه بنفشه یکی از گیاهانی است که برای درمان بیماری بسیار مناسب است و در طب سنتی از آن به خوبی یاد می‌شود بیشترین میزان استفاده از این گیاه نیز در کشور ایران صورت می‌گیرد زیرا ایران منبع کاشت گیاه بنفشه است که به تازگی در صنعت داروسازی نیز از آن استفاده می‌شود. فواید روغن بنفشه برای سلامتی فوق‌العاده است.

میزان دوز روغن بنفشه

یکی از مسائلی که در رابطه با روغن بنفشه باید در نظر داشت میزان دوز روغن بنفشه است که اندازه‌ای که برای هر فرد در نظر گرفته می‌شود به چه صورت خواهد بود و به چه عواملی نیز بستگی خواهد داشت.

عواملی که دوز مصرف روغن بنفشه را تعیین می‌کند،‌ عبارت است از:

  • سن
  • سلامتی
  • بیماری

این سه مورد باعث می‌شود که میزان دوزی که برای مصرف روغن بنفشه باید در نظر گرفته شود را مشخص کند.
با این حال باید این نکته را در نظر داشت که گیاهان دارویی نیز امکان خواهد داشت که دارای عوارض باشند اما این میزان از عوارض بسیار کمتر است و مشکلات بسیار ناچیزی را ایجاد می‌کند با این حال باید برای مصرف روغن بنفشه با پزشک متخصص در این رابطه نیز مشورت کرد.
مخصوصا برای دارو‌هایی که از روغن بنفشه در آن‌ها استفاده شده است و به صورت صنعتی نیز ساخته شده‌اند برای همین باید با داروسازی و یا پزشک برای طریقه مصرف و استفاده از آن مشورت کرد البته به صورت معمول برچسب‌هایی نیز بر روی دارو قرار داده می‌شود که میزان مصرف آن را مشخص می‌کند در این رابطه باید گفت که با وجود برچسب‌ها نیز باید حتما مشورت کوتاهی را با پزشک مربوطه داشت تا بتوان به شکل مطلوب و بهتری از دارو استفاده کرد.
اطمینان از مصرف دارو باعث می‌شود که با خیال آسوده‌تری از دارو استفاده کرد و استرس زیادی را متحمل نشد البته این نکته برای افرادی که به این مسئله اهمیت می‌دهند بسیار بیشتر صدق می‌کند.

گل بنفشه

ساختمان گیاه بنفشه

گیاه بنفشه از نظر ساختاری دارای ریشه و قسمت‌های بالایی آن است که ریشه آن در سطح زمین نهفته است که از این ریشه نیز برای ساخت دارو بهره برده می‌‌شود. گیاه بنفشه یکی از گیاهان شیرینی است که کاربرد‌های زیادی در درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند داشته باشد برای همین باید این نکته را در نظر داشت که بیماری‌هایی مانند:

  • خستگی
  • بی خوابی یائسگی
  • افسردگی
  • سرماخوردگی
  • آنفلوانزا

به کار برده می‌شود که دارای تاثیر درمان بسیار زیادی است اما هنوز نیز مدارک خوبی برای اثبات آن ایجاد نشده است و این کم کاری برای به کار بردن این دارو در صنعت داروسازی دارای بازتاب منفی است.

کارایی گیاه بنفشه

زمانی که از گیاه بنفشه استفاده می‌شود باید این نکته را در نظر داشت که این گیاه دارای ترکیباتی است که باعث می‌شود مخاط سرفه بتوانند به راحتی کار خود را انجام دهند و مشکلاتی را که در قفسه سینه از جمله تنگی نفس را از بین می‌برد. در برخی از موارد برای بیماری‌هایی مانند آسم نیز بسیار مناسب است و تاثیر زیادی می‌تواند داشته باشد یکی از محصولاتی که از گیاه گل بنفشه به دست آمده است که به صورت کاملا گیاهی است شربت حاوی گل بنفشه است که طعم شیرینی دارد.
این طعم شیرین میزان ۵۰ درصد آن از طعم گیاه بنفشه است زیرا این گیاه بسیار شیرین است می‌توان گفت که باقیمانده طعم شیرین آن می‌تواند به مواد افزودنی باشد که در ساختار صنعتی به آن وارد شده است که ضرر چندانی را برای بدن ایجاد نخواهد کرد.
بنابراین برای کودکانی که مبتلا به آسم هستند و دچار خس خس سینه می‌شوند نیز مناسب خواهد بود و در بیشتر موارد نیز مصرف می‌شود.

اضطراب و ایجاد مشکلات زیاد برای بدن

یکی از علت‌های بروز مشکلات برای بدن اضطراب است برای این که بتوان آن را از بین برد باید از گیاهان دارویی استفاده کرد که یکی از آن‌ها گیاه بنفشه است.

اضطراب باعث بروز بیماری‌هایی مانند:

  • بزرگ شدن پروستات
  • تورم و التهاب در ریه
  • تنگی نفس
  • افسردگی
  • خستگی
  • نفخ شکم
  • سوء‌هاضمه
  • سردرد
  • ورم معده
  • دل درد
  • بی اختیاری ادرار

و مشکلات بیشمار دیگری که بدن انسان را به راحتی درگیر می‌کند در این شرایط است که باید مراقبت سلامت روان خود بود.

گل بنفشه

مصرف روغن بنفشه از راه دهان

برای این که بتوان روغن بنفشه را از طریق دهان به راحتی مصرف کرد بهتر است که آن را در داخل غذا قرار داد در این شرایط است که به شکل بهتری می‌توان از روغن بنفشه استفاده کرد.
مصرف روغن بنفشه و یا گیاه بنفشه از طریق دهان به همراه غذا بهترین مورد مصرف خواهد بود زیرا گیاه بنفشه شیرین است و می‌توان در غذا‌هایی که به عنوان پیش غذا مصرف می‌شوند قرار داده شوند.

مصرف روغن بنفشه از طریق بینی

راه دیگری که برای مصرف روغن بنفشه موجود است از طریق بینی است بنابراین یکی از راه‌های ایمن برای مصرف گیاه بنفشه بینی خواهد بود که میزان تاثیر آن در زمان کمتری اتفاق می‌افتد زیرا به راحتی در مسیر کوتاه‌تری وارد بدن می‌شود.

مصرف روغن بنفشه بر روی پوست

یکی از کاربرد‌های دیگری که برای روغن بنفشه وجود دارد کارایی آن بر روی پوست است بنابراین قرار دادن گیاه بنفشه و یا روغن آن بر روی پوست مشکلی را برای انسان به وجود نمی‌آورد. تاثیر روغن بنفشه در برطرف کردن لک‌های صورت فوق‌العاده است.

  • نکته

با این که مصرف روغن بنفشه در زمان بارداری منع نشده است اما توصیه نیز نمی‌شود که از این روغن در زمان بارداری استفاده شود زیرا باید این احتمال را نیز در نظر داشت که امکان بروز مشکل برای زنان بارداری بسیار بیشتر خواهد شد.
بنابراین حالت مطلوب در این است که از روغن بنفشه در زمان بارداری تا جایی که امکان دارد مصرف نشود و از بدن خود به صورت امن‌تری محافظت شود مخصوصا در شرایط خاصی مانند بارداری که امکان بروز هر مشکلی باعث می‌شود که بر روی جنین نیز تاثیراتی را به همراه داشته باشد برای همین بهتر خواهد بود که از روغن بنفشه در زمان عادی استفاده شود تا با خیالی آسوده از این گیاه استفاده شود.

مصرف روغن بنفشه در کودکان

یکی از نکاتی که در رابطه با مصرف روغن بنفشه باید در نظر گرفت استفاده از آن برای کودکان است برای این موضوع باید گفت که سن کودکان برای به کارگیری روغن بنفشه باید بین ۲ الی ۱۲ سال باشد.
در این صورت مصرف روغن بنفشه نیز با دوز‌های استاندارد و همین طور از طریق دهان برای کودکان در نظر گرفته می‌شود تا بتوان شرایط ایمن‌تری را نیز برای کودکان ایجاد کند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *