خواص روغن بنفشه برای مو

امروزه روغن بنفشه که از محبوب‌ترین و مناسب‌ترین روغن‌هایی است که در آروماتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرد. فواید روغن بنفشه برای سلامتی فوق‌العاده است و روغن بنفشه در درمان بسیاری از مشکلات مانند اضطراب، افسردگی و استرس‌های عصبی تاثیر دارد.
علاوه بر این روغن بنفشه برای عفونت‌های قارچی، آلرژی، بی خوابی، مشکلات پوستی، اگزما، کاهش دردهای قاعدگی و رفع تهوع آرامش بسیار زیادی را به شما القا می‌کند. در کنار تمام این موارد تحقیقات نشان دهنده اثربخشی روغن بنفشه در تقویت مو می‌باشد. مطالعات انجام شده نشان داده است که کاربرد موضعی روغن بنفشه باعث افزایش تعداد فولیکول‌های مو می‌شود و همچنین به بهبود پوست سر و موهای خشک کمک می‌کند.

روغن بنفشه از گل و برگ آن استخراج می‌شود و رایحه خوبی دارد. رنگ آن معمولاً تیره است و از نظر پزشکی از خواص بسیار زیادی برخوردار است. از آنجایی که حاوی مواد مفید بسیار زیادی است در درمان پوست صورت نیز کاربرد دارد و به سفت شدن آن کمک می‌کند. روغن بنفشه بر روی طراوت و نشاط پوست کار می‌کند و باعث محافظت از پوست شما در برابر انواع بیماری‌ها می‌شود، زیرا حاوی آنتی اکسیدان است و این موجب درمان مشکلات مو نیز خواهد شد. پوستی سفید و براق معجزه‌ای از گل بنفشه است.

مهم‌ترین خواص روغن بنفشه برای مو

– روغن بنفشه حاوی ویتامین E است و به جوانه زنی مو کمک می‌کند.

– باعث تقویت موهای شما می‌شود.

– با مصرف روغن بنفشه از شوره سر خلاص خواهید شد.

– این ماده طبیعی به درمان موخوره کمک می‌کند.

– با ماساژ روغن بنفشه بر روی پوست سر درخشش و تقویت را به موهای خود هدیه می‌دهید-

فواید روغن بنفشه برای مو

روغن بنفشه حاوی بسیاری از خواص مفید و قابل توجه است که سلامت مو را تضمین می‌کند و به همین دلیل به عنوان یک ماده گیاهی و طبیعی برای بهبود رشد و تقویت آن به شمار می‌آید. علاوه بر آن از آنجایی که بنفشه حاوی عناصر و ترکیبات زیادی است باعث جلوگیری از خشک شدن مو می‌شود و برای معطر کردن موها و همچنین درمان عفونت‌های پوستی سر بسیار موثر خواهد بود.

روغن بنفشه برای مو

۱. کمک به رشد مو

بسیاری از افراد از روغن بنفشه برای تحریک رشد مو استفاده می‌کنند، زیرا مطالعات نشان داده است که استفاده از روغن بنفشه برای افزایش ضخامت مو و رشد مو تاثیر قابل توجهی دارد و باعث می‌شود که موهای شما سریع‌تر از حد معمول رشد کند. علاوه بر آن ترکیب روغن بنفشه و روغن اسطوخودوس ممکن است در درمان مشکلاتی مانند طاسی سر یا آلوپسی مفید واقع شود. مطالعات بسیاری این موضوع را تایید می‌کند. از آنجایی که روغن بنفشه عوارض جانبی ندارد و بی‌خطر است می‌تواند بسیار مفید باشد.

۲. خلاص شدن از شر شپش‌های سر

رهایی از شر شپش یکی از فواید روغن بنفشه برای مو است، زیرا تحقیقات نشان داده‌اند که روغن بنفشه می‌تواند به جلوگیری از رشد شپش در سر و خلاص شدن از شر آن‌ها کمک کند.

هر چند برای اثبات این مسئله نیاز به مطالعات بیشتری است، اما ترکیب روغن بنفشه و روغن اسطوخودوس موجب کاهش خطر ابتلا به عفونت یا شپش می‌شود، اما این بدان معنی نیست که این روغن‌ها جایگزین مناسبی برای داروهای تجویز شده هستند. به عبارت بهتر نباید برای درمان شپش تنها به این روغن‌ها اعتماد کنید، بلکه می‌توانید به آن‌ها به عنوان راهی برای کمک به از بین بردن شپش‌ها نگاه کنید. در نتیجه لازم است با مراجعه به پزشک و مشورت با او از خواص داروهایی که تجویز می‌کند برخوردار شوید.

۲. کمک به درمان عفونت‌های پوست سر

روغن بنفشه گاهی اوقات می‌تواند به عنوان داروی خانگی برای عفونت‌های پوستی و سوختگی استفاده شود، زیرا برای درمان التهاب و خشکی پوست بسیار مفید است. از آنجایی که مطالعات نشان داده است روغن بنفشه به صورت موضعی برای درمان عفونت و زخم‌ها قابل استفاده است و باعث کاهش التهاب می‌شود، می‌توانید در صورت بروز چنین مشکلاتی از آن استفاده نمایید. علاوه بر این ماده طبیعی و گیاهی بنفشه دارای خواص ضد میکروبی است. به این معنی که به جلوگیری از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها کمک می‌کند و در صورت استفاده از آن بر روی مو و یا حتی پوست سر می‌توانید از مشکلات رایج و شایع مو جلوگیری کنید. به ویژه برای جلوگیری از بروز شوره سر و درمان موهای آسیب دیده خواص بسیار زیادی دارد.

۳. رفع سفیدی مو

بسیاری از افراد بر این باورند که مصرف روغن بنفشه باعث می‌شود که فرایند سفید شدن مو برای جوان ترها به کندی اتفاق بیفتد و در نتیجه این مسئله یک درمان طبیعی و موثر برای کاهش سفیدی مو می‌باشد.

نحوه مصرف روغن بنفشه

برای مصرف روغن بنفشه می‌توانید آن را با هر نوع روغن موی دیگری مخلوط کرده و چند قطره از آن را بر روی پوست سر بمالید و ماساژ دهید. با استفاده از این مخلوط به درخشش مو، نرمی و شفافیت آن کمک کرده‌اید و مصرف مرتب آن باعث می‌شود تا از سردرد و ریزش مو خلاص شوید.

برای دستیابی به نتایج مطلوب اگر هر دو روز یک بار قبل از استحمام و پس از آن از این روغن استفاده کنید، می‌توانید از خواص آن بهره مند شوید. روغن بنفشه را می‌توانید با روغن کرچک، روغن کنجد و روغن بادام مخلوط کنید. این کار باعث ضخیم شدن، درخشش و بلند شدن موها می‌شود. با استفاده از ترکیب مقادیر مناسب روغن‌ها با یکدیگر و ماساژ آن بر روی پوست سر می‌توانید پس از سه ساعت آن‌ها را با آب ولرم بشویید و اطمینان داشته باشید موهای شما مواد مورد نیاز برای رشد و تقویت خود را جذب کرده‌اند.

روغن بنفشه برای مو

مزایای عمومی روغن بنفشه

روغن بنفشه مانند بهترین روغن مار روغنی بسیار مهمی است که فواید بسیار زیادی به همراه دارد. از آنجایی که در معالجه بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات پوست و مو موثر است می‌توانید بدون نگرانی درباره عارضه‌های جانبی از آن استفاده کنید. برخی از خواص عمومی آن شامل این موارد است:

– روغن بنفشه در صنعت عطر مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا بسیار خوشبو می‌باشد.

– این ماده گیاهی برای رفع خستگی و بی خوابی کمک می‌کند.

– این محصول کمک می‌کند تا بدن شما احساس آرامش و قدرت کند.

– در تسکین درد کمر و گردن موثر است.

– برای درمان آکنه و رفع خارش پوست بسیار مفید واقع می‌شود.

– باعث مرطوب شدن و طراوت پوست می‌شود.

– برای کاهش سینوزیت و خلاص شدن از شر گلو درد بسیار مفید است.

– با اضافه کردن چند قطره روغن بنفشه در مقداری آب گرم و استنشاق بخار آن می‌توانید از سردرد و یا احتقان بینی خلاص شوید

با توجه به اینکه روغن بنفشه خواص بسیار زیادی ارائه می‌دهد امروزه از آن برای موارد بسیار زیادی استفاده می‌شود، به همین دلیل یکی از روغن‌های گران قیمت به شمار می‌آید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *